Mission Violet

Het project

Positionering

Branding

Illustraties

Werkboek design

IG Highlights

De scope

Elise kwam bij ons toen ze net haar bedrijf was gestart. Ze zocht iemand die haar kon helpen bij de eerste stappen maken in haar merk en hoe ze dit visueel kon maken.

De uitdaging

Dit project moest vrouwelijk met een stoer randje overkomen, maar niet meisjesachtig en tegelijkertijd moest het een hele duidelijke boodschap communiceren over het gevoel van ‘de grote zus waar je alles aan kunt vragen’. 

Het resultaat
  • Tot op heden (3 jaar na oplevering) gebruikt ze nog steeds haar positionering en heeft ze hier al veel vrouwen mee kunnen helpen.
ecab9165da46f684905dbebe13a655aa
0928f7f56b4610385e6e2b0c9bf02251

Toen ik had besloten dat ik mijn eigen bedrijf wilde starten wist ik dat ik een sterk merk nodig had om mijn doelgroep te bereiken. Mijn hele merk, van logo en huisstijl tot de hele branding erachter moest nog opgezet worden. Ik had wel een richting in gedachten, maar om die om te zetten naar een merk had ik een expert nodig. Iemand die de vaardigheden en creativiteit in huis had om mij hierbij te helpen. En toen kwam ik bij jou uit! 😄


Het grootste verschil tussen toen en nu is dat ik nu over een volledige branding achter mijn bedrijf beschik. Deze branding kan ik inzetten om mijn identiteit uit te stralen en tevens om mijn ideale klanten te bereiken en te helpen. Ik heb echt het idee dat ik met deze branding mijn droomklanten kan gaan vinden en impact kan gaan maken. Jippie, let’s go! 🤩

 

Ik heb geleerd dat een merk veel meer is dan een huisstijl en een logo, er zit een hele visie achter.  Daardoor heb ik veel meer waarde ontvangen dan ik verwachtte in het begin. Bijvoorbeeld een strategiedocument en een hele brandguide, wow! Verwachtingen meer dan overtroffen zeg ik! 💜

 

Ik denk dat er weinig designers zijn die dusdanig in de verbinding gaan om het merk en de persoon erachter helemaal te begrijpen wat heel fijn is. Hierdoor voel je je als ondernemer met je visie echt begrepen en geeft het je vertrouwen dat het merk weerspiegelt wat je idealiter voor je ziet. Daarnaast is het ook gewoon heel prettig hoe je communiceert en onderdelen levert: Snelle en persoonlijke communicatie, veel feedbackmomenten en iemand die je ook scherp kan houden en eerlijk feedback geeft. Samengevat: Lieve vrouw en veel waarde!