Positionering
Branding
Website
Boekingssysteem
Marketingmateriaal
Stickers
Bedrijfskleding
Interactieve plattegrond
Lenneke kwam bij ons nadat ze een ander project van ons had gezien. Ze merkte bij haar eigen bedrijf dat ze niet lieten zien waar ze daadwerkelijk voor stonden en het mocht allemaal wel wat professioneler. Daarnaast deden ze alle administratie en facturen nog op papier bijhouden niet alleen zorgde dit voor gasten die niet kwamen opdagen en dat ze niet goed het overzicht kon bijhouden.
Het creëren van een boho geïnspireerd merk dat niet kinderlijk of stijf professioneel over komt, maar juist uitnodigend. En dit merk daarna doorvertalen in een gebruiksvriendelijke website met boekingsysteem.
Toen Minicamping de Zonnekoningin bij ons kwam, waren ze niet zo goed te onderscheiden van de andere minicampings in de buurt. Het was niet precies duidelijk waar ze voor stonden, de website was vrij simpel en er was geen specifieke doelgroep.
Hoewel ze zo’n onderscheidend verhaal hadden, werd dit niet duidelijk gecommuniceerd en wisten ze niet de precieze waarde en ervaring die ze hun klanten konden bieden.
De minicamping is 20 jaar geleden spontaan opgericht en heeft sindsdien elke zomer gedraaid als plek waar gasten compleet hun eigen vakantie kunnen inrichten. Niets moet, alles mag; zolang het maar gezellig is!
Toen Lenneke (de eigenaresse) hun verhaal, visie en stijl deelde tijdens de positioneringsworkshop viel alles meteen op zijn plek.
Hun visie: ongedwongen, nomadisch en spontaan.
Hun stijl: bohemian met een vleugje nuchterheid.
Deze combinatie klopte meteen, omdat hun visie heel erg overeenkomt met de oorspronkelijke bohemians, een nomadisch hippie achtig volk uit de Pyreneeën. Dit in combinatie met het verhaal en de stijl van de minicamping zorgde voor een mega sterke positie die hen onderscheid van de andere campings in de buurt. Hierdoor trekken ze niet alleen hun droomklanten aan, maar hebben ze er ook echt een ervaring om heen gebouwd.
“Ik wilde bij jullie instappen omdat ik positieve verhalen had gehoord van Donna en haar website zag er zo professioneel uit. Het gesprek dat we via Zoom hadden was heel fijn, dat werkt toch wat fijner dan al dat getyp. Het gaat om een groot bedrag waar je wel de volledig aandacht bij wil krijgen.
Ik wilde een nieuwe website, want onze oude site zag er zelf gemaakt uit. Alleen de praktische informatie, maar niet het gevoel wat wij over willen dragen aan de mensen. Het was meer een site van: “Oh hier is nog een camping.. voor als er bij de andere campings geen plaats meer is”.
Nu komt de vibe van de camping nu veel meer tot zijn recht. Nu is het juist omgedraaid en wil ik het meer op de camping zelf boho aankleden, omdat het zo leuk uit pakt op de site! Overal is tot in d puntjes over nagedacht en dat maakt de site heel persoonlijk.
Ik krijg veel complimenten over de website en daarnaast hadden we afgelopen jaar bijna het dubbele aantal boekingen, terwijl dit alleen nog maar kwam door het boekingssysteem dat we eerder samen hebben geïmplementeerd. Nu is de site helemaal af en verwacht ik nog veel meer klanten. Mensen zien nu al duidelijker wat voor camping wij zijn en ik krijg vaak complimenten over de website. Vooral dat het makkelijk werkt en duidelijk is.
Het seizoen moet voor ons nog beginnen, maar we verwachten nog meer klanten in 2024!”
Klaar voor een merk dat droomklanten als een magneet gaat aantrekken? We've got a feeling it would look pretty!