Sommige ondernemers zijn nog niet toe aan een rebranding of het inschakelen van iemand om hun huisstijl te maken. Daarom deel ik vandaag 3 tips om jouw branding level up te helpen zonder iemand in te schakelen.

Een zelfgemaakte huisstijl vaak leuk om mee te beginnen en ik zou ook echt niet aanraden om het jaren te gebruiken. Het is wel een goede manier om alvast uit te proberen wat je wilt, maar is vaak een beetje chaotisch en niet af. 

Logo

Vaak is een logo heel gedetailleerd en worden er allemaal effectjes gebruikt. Daarom raad ik je aan om de schaduw, kleurverlopen, te veel kleuren en contouren allemaal weg te halen. Op deze manier krijgt je logo een frisse en moderne look. 

Kleurpalette

Een kleurpalette bestaat normaal gesproken uit 3-5 kleuren. Ik raad je dan ook aan om je hier echt aan te houden. De maatstaaf die ik altijd gebruik is: één accent kleur, twee neutrale kleur, één donkere kleur en een contrasterende kleur. Als je je kleurpalette een update wilt geven dan zou ik het in de kleurfamilie houden. Als je bijvoorbeeld nu felroze gebruikt, dan kun je er voor kiezen om net een andere tint roze te gebruiken. Hierdoor is de verandering niet zo heftig, merkt je doelgroep het niet bewust maar is het onbewust wel interessanter geworden. 

Lettertypes

Kies voor max drie lettertypes en verwijder de overtollige lettertypes. Hierdoor wordt het gewoon meer één geheel. Kies het liefste voor sans-serif of serif lettertypes. Vermijd hele decoratieve lettertypes en Comic Sans. Hierdoor geef je je merk een moderne look en vermijd je een merk-uitstraling waarbij het lijkt of een kind er nog even een finishing touch aan heeft gegeven. 

Ik ben benieuwd wat je van deze tips vond en welke jij gaat toepassen✨